Статьи

➤ Матеріальна мотивація персоналу: 7 популярних способів

  1. ★ Мотивація персоналу
  2. Що таке матеріальна мотивація
  3. Плюси і мінуси матеріальної мотивації
  4. Принципи матеріальної мотивації
  5. 7 популярних способів матеріальної мотивації

Розповімо, що таке матеріальна мотивація, її цілі та принципи впровадження. Бонус - 7 найпопулярніших способів матеріальної мотивації персоналу з прикладами від експертів.

З цієї статті ви дізнаєтеся:

Мотивація персоналу

HR-менеджер для підвищення ефективності роботи персоналу використовує як матеріальну, так і нематеріальну мотивацію. У статті " нематеріальна мотивація »Ми розглянули основні принципи цього виду мотивації і розповіли про 10 ефективних методах нематеріальної мотивації.

Сьогодні ми поговоримо про принципи і види матеріальної мотивації. Провідні фахівці в області HR впевнені, що саме матеріальна мотивація персоналу є найдієвішою. Разом з тим, це один з найбільш витратних способів стимулювання. Розглянемо докладніше, що таке матеріальна мотивація співробітників і в чому її плюси і мінуси.

Що таке матеріальна мотивація

Матеріальна мотивація - спосіб впливу на співробітників, де основним стимулом виступає матеріальні блага. Найчастіше ці блага мають грошову форму вираження, але іноді їх замінюють на інші форми - акції компанії, подарунки, путівки, компенсація витрат на дитячий сад і т.д.

приклад

Промсвязьбанк розробив для своїх співробітників систему грошових стимулів, серед яких:

  • премія за виконання плану;
  • нагородження лідерів продажів;
  • премія за пропозицію цінних ідей.

Крім того, відзначився співробітник може вибрати форму негрошового заохочення: допомога в отриманні другої вищої освіти, путівка на відпочинок з сім'єю або додаткові пункти медичної страховки.

Мотивуючи співробітників за допомогою матеріальних заохочень, керівник компанії прагнути:

  • підвищити дисципліну співробітників;
  • підвищити лояльність і особисту зацікавленість працівників в результатах праці;
  • залучити й утримати цінних фахівців;
  • створити позитивний імідж компанії.

Але чи завжди така мотивація виправдовує себе? Багато керівників задають собі питання: чи допоможуть премії або подарунки вплинути на працездатність співробітників?

Експерти журналу «Директор з персоналу» розкажуть, як ввести в компанії не тільки короткострокове, але і довгострокове преміювання. Дізнайтеся, як це допоможе збільшити прибуток .

Плюси і мінуси матеріальної мотивації

Наші експерти провели опитування і з'ясували, які види мотивації краще працюю в різних компаніях.

Майже половина респондентів відповіло, що найбільш ефективний спосіб мотивувати персонал - регулярно виплачувати премії. Але, у будь-який мотивації є як свої плюси, так і мінуси. Керівник, приймаючи рішення про грошове заохочення співробітників, може мимоволі нашкодити робочому процесу.

плюси:

1. Матеріальна мотивація - універсальна, вона позитивно діє на всіх співробітників. Вам не потрібно проводити тестування і визначати мотиваційний тип співробітника, як це буває при виборі методу нематеріальної мотивації.

2. Систему матеріальної мотивації легко впровадити - досить видати Положення про преміювання та наказ керівника по підприємству.

завантажити зразок Положення про преміювання можна на сайті «Система кадри».

3. Ефект від матеріальної мотивації легко оцінити і виміряти. Якщо показники після впровадження покращилися, значить метод впливу на співробітників обраний правильно.

мінуси:

1. Матеріальна мотивація вимагає додаткових витрат. Компанії доведеться більше коштів виділяти з бюджету.

2. Інструментарій матеріальної мотивації набагато біднішими в порівнянні з багатством технік і прийомів нематеріальної мотивації.

3. Додаткові виплати співробітникам ведуть до підвищення податкового навантаження на підприємство.

Експерти журналу «Директор з персоналу» проаналізували систему преміювання за 5 параметрам . По кожному з них вони виставили оцінку за п'ятибальною шкалою. Використовуйте таблицю, щоб оцінити ефективність системи преміювання у вашій компанії.

Використовуйте таблицю, щоб оцінити ефективність системи преміювання у вашій компанії

Принципи матеріальної мотивації

При побудові в компанії системи матеріальної мотивації дотримуйтеся наступних принципів:

  1. Відкритість.

Простежте, щоб принципи нарахування винагороди були зрозумілі кожному співробітнику. Розмістіть інформацію про порядок преміювання на корпоративному сайті.

  1. Об'єктивність.

Всі співробітники, які показали хороший результат, повинні бути винагороджені. Винятків бути не може.

приклад

У торгової компанії в одному з відділів повісили «Дошку досягнень». Це графік, на якому менеджери відзначають кількість укладених контрактів або принесену прибуток. Нематеріальна мотивація вдало поєднується з премії переможцям.

  1. Прозорість.

Співробітники повинні розуміти, яких результатів потрібно досягти, щоб заслужити винагороду.

  1. Баланс заохочень і покарань.

Слідкуйте за тим, щоб величина штрафу не переважала над величиною премій.

  1. Досяжність результату.

Якщо призначити премію за результат, якого неможливо досягти, ефект від стимулу зведеться до нуля. Ніхто не стане намагатися добитися неможливого.

  1. Індивідуальний підхід при постановці мети.

Враховуйте досвід і компетенції співробітника при визначенні мети, за досягнення якої належить винагорода.

  1. Націленість на перспективу.

Побудуйте систему винагород таким чином, щоб вона спонукала співробітників думати не тільки про поточні завдання, а й про перспективи.

приклад

У компанії ввели систему винагород за кожного нового клієнта. Співробітники зосередилися на пошуку нових замовників і не вкладали сил в утримання старих. Тоді до розміру премії додали відсоток від платежів кожного залученого раніше замовника. Зарплата співробітників стала залежати не тільки від їх роботи за останні 30 днів, але і за останні місяці.

7 популярних способів матеріальної мотивації

Спосіб №1. Премії і бонуси

Це найпоширеніша форма заохочення. Експерти з кадрової роботи звернули увагу, що невеликі, але часті виплати набагато більше мотивують персонал, ніж великі, але рідкісні премії. Премії можуть видаватися не тільки за хорошу роботу.

Приклад 1.

Будівельна компанія вирішила заохотити співробітників, які стежать за своїм здоров'ям. Якщо працівник протягом кварталу жодного разу не брав лікарняний лист, йому надається додаткова виплата.

Приклад 2.

Микола представляв компанію на галузевому конкурсі і посів перше місце. Після повернення Миколи керівництво нагородило його значною премією.

Спосіб №2. Підвищення заробітньої плати

Це найефективніша форма заохочення. Це пов'язано з тим, що зарплата є основною виплатою для співробітника і її підвищення має потужний, але короткочасним ефектом. Це - сильні ліки, до якого швидко звикають.

Експерти журналу «Директор з персоналу» підкажуть, як грамотно індексувати оклади співробітникам. використовуйте корисну шпаргалку .

використовуйте   корисну шпаргалку

Спосіб №3. Відсоток від прибутку

Метод поширений в торгівлі і сфері послуг. Але в деяких випадках цей метод заохочення може дати збій.

приклад

Така ситуація виникає в компаніях, де премія залежить не від припливу нових клієнтів, а від загального прибутку по відділу. Співробітники набирають фіксовану клієнтську базу, яка забезпечує їм необхідний рівень прибутку і регулярно отримують премію. Їм більше не потрібно шукати нових клієнтів, вести переговори і укладати контракти. У відділі починається застій.

Скористайтеся шкалою для визначення розміру премії за показниками менеджера з продажу

Скористайтеся шкалою для визначення розміру премії за показниками менеджера з продажу

Спосіб №4. Грошова виплата за досягнення конкретної мети

Цей спосіб використовують в організаціях, де основний вид діяльності - розробка і реалізація проектів. Наприклад, в архітектурному агентстві або в компаніях, які розробляють програмне забезпечення.

Спосіб №5. Можливість придбання акцій компанії.

У нашій країні цей метод широко не поширений, але на Заході довів свою ефективність. Суть методу: в якості нагороди працівники отримують акції компанії і стають її акціонерами. Зростає прибуток фірми - зростає дохід співробітника і його мотивація.

Спосіб №6. Подарунки співробітникам

Це форма негрошового винагороди дуже поширена. Подарунки роблять до дня народження співробітника, на календарні свята і до ювілею фірми. Як підібрати подарунок співробітнику за допомогою його особистої сторінки в соцмережі? Читайте в журналі «Директор з персоналу».

Спосіб №7. Можливість придбати продукцію компанії зі знижкою

Цей спосіб поширений у великих мережевих супермаркетах, де співробітники в якості премії отримують знижку на товари магазину.

Зверніть увагу! Щоб всі перераховані методи ефективно працювали, заздалегідь попередьте співробітників про те, які саме методи ви плануєте використовувати.

На закінчення наведемо приклад поєднання різних методів мотивації.

Компанія з виробництва комп'ютерних ігор Nival Interactive дуже цінує своїх фахівців, яких важко знайти серед інших програмістів, тому розробила для них особливу систему стимулювання:

  • оплата мобільного зв'язку;
  • допомога в отриманні кредитів без відсотків;
  • організація корпоративів;
  • оплата путівок на відпочинок;
  • премії в залежності від кількості завершених проектів.

Закріпити прочитаний матеріал і дізнатися багато нового ви зможете, подивившись спеціальне відео. Алла Піскунова, HR директор компанії «ЛГК-логістика» розповість, як впровадити систему матеріальної мотивації в компанії та яких помилок уникнути .

висновок

Система матеріальної мотивації - один з найефективніших способів стимулювання працівників. Плюсами цієї системи є її простота, універсальність і легкість оцінки результат. Мінуси - додаткові витрати і збільшення податків. Основні методи матеріальної мотивації - премія, підвищення зарплати, відсоток з продажів, подарунки співробітникам.

Але чи завжди така мотивація виправдовує себе?
Багато керівників задають собі питання: чи допоможуть премії або подарунки вплинути на працездатність співробітників?

Новости


 PHILIP LAURENCE   Pioneer   Антистресс   Аромалампы   Бизнес   Игры   Косметика   Оружие   Панно   Романтика   Спорт   Фен-Шуй   Фен-Шуй Аромалампы   Часы   ЭКСТРИМ   ЭМОЦИИ   Экскурсии   визитницы   подарки для деловых людей   фотоальбомы  
— сайт сделан на студии « Kontora #2 »
E-mail: [email protected]



  • Карта сайта